Krizová linka Ztracené dítě - nouzová sociální služba

Vydáno 7.10.2015 Péče o děti Pavla Jelínková

V nouzi a situacích, které jsou v životě člověka hraniční, je důležité a nezbytné mít se kam obrátit o podporu a pomoc. Takovou berličkou v tíživých okamžicích může být Linka Ztracené dítě 116 000. Znáte ji a víte, co vše může nabídnout?

Krizová linka Ztracené dítě - nouzová sociální služba

Linka Ztracené dítě 116 000 je registrovanou sociální službou telefonické krizové pomoci, která je poskytována od října loňského roku nonstop zdarma po celé ČR. Patří k projektům Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, který provoz služby spolufinancuje. Linku provozuje nezisková humanitární organizace Ztracené dítě, o.s. Občanské sdružení v sobě pojímá tým profesionálů a odborníků, kteří mají praxi s poskytováním pomoci lidem v krizi. Problematika se týká nejen pohřešovaných, ale i jinak ohrožených dětí, a rovněž prevence.

Reklama

Linka s číslem 116 000 je evropskou linkou a je provozována pod názvem občanského sdružení – Linka Ztracené dítě 116 000. Patří mezi evropské krizové linky 116 000, které spolupracují zejména v případech mezinárodních únosů dětí. Český ekvivalent ale není jen o nich. Má být pomocníkem a snadno dostupnou krizovou telefonickou pomocí pro děti, jejich rodiče, příbuzné a širokou veřejnost. Cílem Linky Ztracené dítě 116 000 je uvést do povědomí lidí jednotné telefonní číslo pro takovou pomoc a v ní poskytovat komplexní služby lidem, kteří se z různých příčin v krizi ocitli. Kontaktovat lze také e-mailem, a to: 116000@linkaz­tracenedite.cz.

Pro koho je linka určena?

  • pro rodiče, jejich děti a příbuzné
  • pro pedagogy, vychovatele a sociální pracovníky
  • lze volat i anonymně

Konkrétní situace, kdy volat

Pro rodiče

  • dítě se nevrátilo domů, dítě se ztratilo, dítě je pohřešované
  • hádka mezi rodiči o dítě, jeden z rodičů dítě unesl
  • dítěti je ubližováno, dítě je zneužíváno, nebo obtěžováno na internetu
  • rodina je ohrožena, má strach o dítě

Pro děti

  • když jsou na útěku
  • když mají všeho dost, chtějí zmizet, a třeba plánují útěk
  • když se bojí a hrozí jim nebezpečí
  • když je jim ubližováno, jsou využívány, obtěžovány
  • když mají pocit, že jsou na obtíž, nezajímají se o ně rodiče

Pro příbuzné a blízké, pedagogy, širokou veřejnost

  • chtějí-li pomoci pohřešovanému dítěti
  • vědí-li, že je dítěti ubližováno
  • když vidí a vědí, že je dítě ohroženo
  • mají-li podezření, že se v rodině dějí věci, jež dítěti ubližují
  • když zachytí podněty, že s dítětem, či v rodině něco skřípe

Reálné kroky sdružení

Skrz linku Ztracené dítě je zajištěna pomoc, kterou jsou pracovníci sdružení schopni realizovat dle dané situace. Samozřejmostí je spolupráce s rodinou, školou i dalšími institucemi. Podstatou je nalezení schůdného a co nejlepšího východiska.

Další možností je chat

Krizová Linka Ztracené dítě 116 000 pro děti a dospělé nyní nově od poloviny letošního roku poskytuje i on-line chatové poradenství na svých webových stránkách Linka Ztracené dítě. Chat je v provozu denně od 15 do 18.00 hodin a umožňuje on-line kontakt s pracovníkem Linky Ztracené dítě 116 000 pro dospělé, děti a mladistvé. Při užívání chatu není nutná žádná registrace a komunikace je anonymní, stačí k ní nějaký nick. Před chatováním je dobré seznámit se s pravidly chatu.

Zdroj foto: Flickr.com

Tagy: krizová telefonická pomoc, Linka Ztracené dítě, nonstop a zdarma po celé ČR